Светла Георгиева - Онлайн консултации Психология и Психотерпаия
Контакти:
0879 528 114
svetli_georgieva23@abv.bg
Казвам се Светла Георгиева и съм психолог, арттерапевт, треньор по групово – динамичен психотренинг.
В своята професионална дейност и срещите си с хората използвам методи и техники на работа от различни терапевтични парадигми- психодраматични техники, арттерапия, когнитивно –поведенческа терапия, медитации и др.
„Може да превърнете раните си в мъдрост, ако решите, може да превърнете пречките в стъпала. Не пропускайте забележителната възможност, която ви предоставят трудностите и дори трагедията.Нещата, които разбиват сърцето ви, могат да направят живото ви още по-хубав.”Робин Шарма.
Защото , каквото и да се случва в живота ни, единствено ние притежаваме способността да избираме как да реагираме. И ако можеха да се изтрият всички грешки от миналото, така би се изтрила и цялата мъдрост в настоящето. А това всъщност са уроци, безценни уроци. Затова е добре да ги помним.
Страхът е основен фактор, който тласка хората да живеят незначителен, труден живот. А страхът е другата страна на любовта. В процеса на терапия и консултиране се отключват подсъзнателните процеси и преживявания и така човек може да преодолее травмите от миналото, които често в настоящето преживява като трудности, бариери, страхове, за да отвори пространство за откриване на вътрешната енергия и ресурсите. Така човек се научава да подкрепя обичта към себе си, да се отвори за любовта и открива възможности за разгръщане на личния си потенциал и творчеството във всички нюанси на живата си.Вярвам, че човек може да се вдъхнови във всеки един етап от живота си.
В процеса на терапията човек може да направи връзка с вътрешното си дете, което всъщност е неговата вътрешна енергия и същност чрез ресурсно ориентиран начин, който дава възможност да натрупа прозрения за себе си, сила и вдъхновение. А в крайна сметка повечето хора се стремят към това, да открият пътят към щастието, по-балансирани отношения и хармония в собствения си свят.
И всъщност задаването на въпроси отключва подсъзнанието и все повече ни доближава до възможността да се справим с предизвикателствата на един по-здравословен и осмислен живот. В терапията човек може да открие прозрения на много въпроси, които си задава : Как да променя това, което ме блокира и сякаш не успявам да бъда щастлив?, Копнея за повече в живота си и искам да премахна страховете, които ми пречат за това., Как да трансформирам депресията в чувствителност, нараненото самочувствие в сила и жизненост?, Какво ни задушава във връзката?, Защо се изгубваме в нея?, Къде са здравословните граници?, Какво ни пречи да се приближим към партньора?,Как да изградим сигурна връзка? и др.
И ако вече си задавате въпроси, отключвате подсъзнанието, за нещата, които съществуват вече в сърцето ви.
И започвате пътуването към себе си..
Как да надникнем дълбоко в себе си и да се освободим от страховете, напрежението, онази необяснима болка в тялото?
Как да отворим себе си за красивото и креативното и да осъзнаем, че ние сме творци на „чудесата” в живота?
Как да усещаме себе си свободни и балансирани – обичащи и обичани?
Можем ли да бъдем „отново деца”, да усещаме полетът на безвремието, онова бленувано щастие и копнеж…?
„Затова, защо да отлагате величието си? Идеалният момент да осъществите мечтите си и да навлезете в живота си,такъв , какъвто искате да бъде, няма да настъпи никога.Защо тогава да те се решите на този скок още днес”.
За мен ще е вълнуващо преживяване, ако изберете да Ви подкрепя в това, да преживеете живота си в най- добрата за вас светлина, да следвате импулсите на желанията си, да преоткриете любовта към себе си и близките си, да си позволите да живеете един по-хармоничен и щастлив живот.
Психодиагностика на когнитивните процеси в детското развитие, психологическо консултиране, диагностика и терапия при нарушение в детското развитие
Развитие на емоционален интелект при децата – емоционално поведенчески особености, разбиране на емоционалният свят чрез психодраматични техники, арттехники, работа с глина и др.
Спонтанното рисуване и арт – техниките са изключително полезни и терапевтични при работата с децата, тъй като творческият процес дава възможност за изява на въображението, за „изплуване„ на скрити и потискани емоции в една безопасна среда, често страхове. По този начин децата не само се научават да се справят с тях, но и се отваря пространство за ресурсите, които понякога дори не подозират,че притежават.
Психологическо консултиране и терапия:
Индивидуални психологически консултации при:
- тревожност и тревожни разстройства;
- панически пристъпи;
- депресивни състояния;
- травми и стресори/значителна лична загуба, житейска промяна, раздяла с партньора/, посттравматично стресово разстройство;
- ниска самооценка, липса на смисъл или цел в живота;
- усещане за нов път в живота и търсене на подкрепа в това решение, желание за вътрешна свобода, сила и вдъхновение, „да бъдеш по- щастлив човек”, „по- успешен родител”…;
- преодоляване на бариери в общуването, които ни пречат по пътя към израстването;
- помирение с миналото, работа с вътрешното дете и отключване на вътрешната енергия и силата за живот;
Психологически консултации на семейства и съжителстващи партньори при :
- трудности в комуникацията в двойката;
- криза в отношенията, потенциална раздяла;
- ревност;
- тревожност и усещане за отхвърленост при един от партньорите;
- или когато, просто искаме отново да разпалим страст, щастие и жизненост в отношенията;
- родителстване и интимност в двойката;
- свобода, близост и отговорности;
– „бягство” в социалните мрежи или когато, не забелязвам партньора
– бариери във взаимоотношенията родители – деца
Консултиране на тийнейджъри и техните родители
Мозъкът на юношата е истински парадокс. Той е почти като „чисто ново ферари: то е заредено докрай с гориво и с идеално напомпани гуми, но все още не е изпробвано на истинско пътуване. Готово е да бъде форсирано, но няма никаква представа на къде да потегли.”
Важни аспекти на психологическото консултиране при тийнейджърите:
- Какво преживява тийнейджъра?
- Как да се справя с „центрофугата” от хормони и емоционален дисбаланс?
- Как младият човек да трансформира дигиталното похищение или „интернет зависимост” в градивни за себе си дейности?
- Защо не ме разбират родителите ? и др.
Защо е важно родителите да са подкрепящи в тази възраст?
Защото именно в тази възраст младите хора формират стабилни форми на поведение, черти на характера и методи на емоционална реакция, които в бъдеще до голяма степен определят живота им на възрастен, неговото физическо и психологическо здраве, социална и лична зрялост.
Няколко поведенчески и физиологични индикатори за наличие на „интернет зависимост”
- по-голяма част от времето извън училище се прекарва на компютър или друго устройство
- заспиване в час
- забавяне на изпълнението на училищните задачи
- склонност към измама за това колко време е посветено на компютърни игри
- отказ от реално общуване с приятели с името на повече онлайн време
- раздразнителност, когато не играят и не могат да използват компютър
- синдром на карпалния тунел- ставни болки в пръстите, дланите, китките
- безсъние, пропускане на хранения, главоболие, усещане за сухота в очите и др.
А много често тези индикатори, както и други типични за възрастта в емоционално отношение може да направят тийнейджърите:
- агресивни, импулсивни, неподчиняващи се на нормите, податливи на резки смени на настроенията, податливи на ниска самооценка и др.
- усещането за скука и безсмислие
И ако усетите като родители, че всъщност нещата излизат от контрол и е непоносимо да се справите или наблюдавате притеснително поведение във вашият тийнейджър е добре да се потърси помощ от специалист, както за вас, така и за вашият тийнейджър.
Образование и специализации
- Магистър психолог – ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий”;
- Магистър Приложна психология – ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий”;
- Магистър социална педагогика – ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий”;
- Професионална квалификация Клинична и консултативна психология- СУ”Св.Климент Охридски” гр.София;
- Треньор по групово – динамичен психотренинг, организационно поведение и експерт в център за оценяване;
Допълнителни квалификации и обучения в областта на консултирането и психотерапията
- Експресивна арттерапия- Базисно ниво
- Лечение на травми с арттерапия, Кукли и маски – майсторски клас по арттерапия за работа с деца, възрастни и групи; Стилове на привързване и изграждане на сигурна връзка,свобода и близост
- Личен опит в психодрама терапия- Институт по психодрама, индивидуална и групова психотерапия „Бернхард Ахтерберг” ;
- Обучения в областта на детско- юношеското развитие – детските страхове – Психоаналитичен институт ТОЛК, хиперактивност и дефицит на внимание, управление на гнева и контрол на агресивното поведение, формиране и развитие на социални умения и стилове на поведение, идентификация и социална подкрепа на деца, жертви на график,противодействие на трафика на деца с цел сексуална експлоатация чрез интернет и др. ;
- Психодиагностика на когнитивни процеси – Център по психология, психотерапия и психиатрия”Спектра” ;
- Скринингови методи за оценка на когниция(CDT, MMSE, MOCA, IST, ADL) ;
- Трансгенерационното предаване или семейното наследство- Институт по психодрама, индивидуална и групова психотерапия „Бернхард Ахтерберг”;
- В момента се обучавам за психодрама терапевт в Институт по психодрама, индивидуална и групова психотерапия „Бернхард Ахтерберг”;
- Участие в научна конференция с международно участие на тема”Депресивният човек” в СУ”Св.Климент Охридски”, 20-21 май 2016г. гр.София;
- International Tele’Drama Practitioner Level 1;
- Професионален опит – над 7 години в сферата на психологическото консултиране.